Publicat el 14 d’abril de 2020
Estem molts contents de presentar el primer #COVIDByte
L’alimentació és un dels sectors essencials que no s’ha paralitzat a causa de l’COVID-19, però, el tancament de molts canals de comercialització, com l’hostaleria i els mercats a l’aire lliure, ha posat en perill la viabilitat de moltes explotacions durant aquesta crisi . Molts productors han vist com el canvi en els patrons de consum feia disminuir la demanda de molts dels seus productes, el que els ha fet buscar alternatives a les formes tradicionals de comercialització. D’aquesta manera, davant el repte plantat per la nova situació, molts petits productors han optat per la venda directa de camp a casa.
Aquí es recullen algunes de les iniciatives que s’han creat per apropar productors i consumidors:
- La Sociedad Española de Agricultura Ecològica (SEAE) ha elaborat un mapa de productors agroecològics que tenen els seus canals de venda actius durant la crisi de l’COVID-19: https://www.agroecologia.net/listado-seae-apoyo-produccion-eco-covid19/
- El projecte Gustum impulsat pels grups d’acció local de Catalunya recull també les diferents iniciatives de productors i elaboradors de proximitat que venen a domicili com el projecte d’Unió de Pagesos: “Pagesia a casa” o les xarxes socials de productors organitzades per tot el territori: Cerdanya, Maresme, Alt Pirineu, Ripollès, Segrià, Berguedà, etc. https://www.gustum.org/blog/l-agroalimentari-un-sector-clau-per-abastir-la-poblacio-arran-de-la-covid-19/?fbclid=IwAR022LdiHjwPX-rxxa4YaXa3sUeBF_0uS4pNgPd6QORidKdlBjnl63jjCsU
- Un dels sectors més afectats és la ramaderia d’oví i cabrum, per la qual cosa des del sector s’han impulsat diverses campanyes de sensibilització i solidàries com la iniciativa #Yonorompolacadena. Aquesta iniciativa es porta a terme per la Federación Andaluza de Asociaciones de Caprino de Raza Pura Cabrandalucía per donar part dels seus productes als col·lectius més afectats per la crisi sanitària. De manera similar, un grup de petits productors i ramaders de Catalunya han decidit obrir una botiga virtual anomenada “Formatgers en confinament” per vendre directament als consumidors (https://www.lapaissa.cat/botiga/). Altres productors també s’han sumat a la venda a domicili de productes ramaders com la cooperativa Camp Mallorqui (https://www.campmallorqui.es/) o la cooperativa EA Group d’Extremadura (https://tastingextremadura.com/cordero-pascua/) amb la campanya “Esta Pascua comemos cordero”.
La sèrie dels #COVIDBytes:
0. Introducció (13 d’abril)
1. COVIDByte #1 (14 d’abril)
2. COVIDByte #2: Ajudes al Sector (22 d’abril)
3. COVIDByte #3: Canvis en el Consum (28 d’abril)
4. COVIDByte #4: Impacte en els Preus (28 d’abril)
5. COVIDByte #5: La Importància dels Temporers (6 de maig)
6. COVIDByte #6: L’enfocament One health (11 de maig)
7. …
Estigueu atents a les notícies del nostre web per accedir a aquests útils paquets d’informació a mesura que es publiquen!
Segueix-nos també a Twitter!