SUSPROMO

Són les estratègies promocionals una barrera per reduir les emissions de gasos d’efecte hivernacle dels productes carnis?

QUÈ ÉS SUSPROMO?

El projecte SUSPROMO té per objectiu analitzar la resposta del conjunt de la societat enfront de promocions de vendes, per així avaluar l’impacte d’aquestes promocions en el consum de productes, en aquest cas, carnis.

PER QUÈ?

L’anàlisi pretén respondre preguntes com, en quina mesura les eines de promoció aplicades a la categoria d’aliments carnis contribueixen al benestar social i a patrons de consum més sostenibles? Mitjançant la realització del projecte SUSPROMO, busquem no tan sols saber com afecten les promocions als diferents usuaris i usuàries, sinó també saber quines estratègies de màrqueting poden estimular les emissions de Gasos d’Efecte Hivernacle (GEH).

METODOLOGIA

Per portar a terme el projecte, s’analitzaran les principals característiques del comportament de compra de la població anciana i la contribució del seu comportament de consum a les emissions de GEH actuals i futures.

A més, es destacarà la seva capacitat de resposta a les promocions dels i les detallistes en comparació amb els segments d’altres consumidors i consumidores.

SUSPROMO identificarà les quotes de mercat dels punts de compra, els tiquets de compra (pressupost, nombre d’articles, etc.) i la importància relativa de les etiquetes privades i de producció. S’analitzaran, també, els atributs que tenen en compte les persones més grans a l’hora de comprar i la importància relativa de les promocions de preus, amb un enfocament específic en el consum de carn.

DURADA

1 de Juny 2020 – 31 de Maig 2023

El projecte SUSPROMO respon als següents Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS):

El projecte SUSPROMO, amb referència PID2019-111716RB-I00, ha rebut finançament del Ministerio de Ciencia e Innovación y la Agencia Estatal de Investigación (10.13039/501100011033).

SUSPROMO (PID2019-111716RB-I00) finançat per:

EL ROL DEL CREDA

TASCA

CREDA avaluarà la voluntat de les parts interessades de la cadena de valor agregat de la producció avícola i porcina per adoptar l’ús de farina d’insectes com a alternatives d’alimentació sostenible en un futur pròxim si s’adopta per les regulacions de la Unió Europea.

A més, analitzarà les opinions i actituds dels experts i expertes cap als nivells actuals de producció i consum de carn. Finalment, avaluarà la disposició a pagar dels consumidors i les consumidores (WTP) i analitzarà la seva intenció de compra de productes de porc i pollastre obtinguts amb alternativa de farina d’animals alimentats amb insectes.

COMUNICACIÓ I DISSEMINACIÓ